Shared Service Centre voor de zorg
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
Samenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Voor de regionale samenwerking heeft ons team zich ingezet voor een dieper inzicht in de regionale zorginfrastructuur.
Lees meerVanuit CINX hebben we een belangrijke rol gespeeld in de strategiebepaling en visie voor de vorming van het nieuwe Dijklander Ziekenhuis.
Lees meerBij CINX zijn we trots op onze samenwerking met het Rijnstate Ziekenhuis in hun reis naar digitale transformatie met Microsoft 365.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Het Mercy Virtual Care Center in Chesterfield, Missouri (USA) is een ziekenhuis zonder bedden, maar vol innovatieve oplossingen voor zorg op afstand.
Lees meerMet een DialoogStarter-traject is in twee maanden het bewustzijn gecreëerd dat samenwerking tussen zorg en ICT absoluut noodzakelijk is voor een goede zorg.
Lees meerBij CINX zijn we trots op onze samenwerking met het Rijnstate Ziekenhuis in hun reis naar digitale transformatie met Microsoft 365.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Taart in het Franciscus Gasthuis & Vlietland! XDS is live!
Lees meerVoor de regionale samenwerking heeft ons team zich ingezet voor een dieper inzicht in de regionale zorginfrastructuur.
Lees meerVoor het IJsselland ziekenhuis in Capelle aan den IJssel heeft CINX de afgelopen jaren verschillende opdrachten uitgevoerd.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Vanuit CINX hebben we een belangrijke rol gespeeld in de transitie van de afzonderlijke IT-organisaties en IT-infrastructuren naar het nieuwe Dijklander Ziekenhuis.
Lees meerVanuit CINX hebben we een belangrijke rol gespeeld in de strategiebepaling en visie voor de vorming van het nieuwe Dijklander Ziekenhuis.
Lees meerWe hebben Kentalis ondersteund bij het verbeteren van de adoptie en user experience bij diverse applicaties. Ook leverden we advies bij het inrichten en optimaliseren van IT-projecten.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
CINX heeft de productverantwoordelijke voor het landelijke authenticatieplatform ZORG-ID geleverd. Vanuit deze rol hebben we een cruciale rol gespeeld in het uitbreiden van dit platform met innovatieve mobiele authenticatiemogelijkheden.
Lees meerVan cruciaal belang voor een goede zorg: herinrichting van het beheer en de migratie van de telefoniesystemen van een ziekenhuis.
Lees meerWe zijn nauw betrokken geweest bij verschillende projecten en programma’s binnen de fusie van twee grote ziekenhuizen in de regio Rotterdam. Zo hebben we o.a. de blauwdruk gemaakt voor de nieuwe IT-organisatie en – infrastructuur.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Taart in het Franciscus Gasthuis & Vlietland! XDS is live!
Lees meerWe hebben Kentalis ondersteund bij het verbeteren van de adoptie en user experience bij diverse applicaties. Ook leverden we advies bij het inrichten en optimaliseren van IT-projecten.
Lees meerVanuit CINX hebben we een belangrijke rol gespeeld in de transitie van de afzonderlijke IT-organisaties en IT-infrastructuren naar het nieuwe Dijklander Ziekenhuis.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Vanuit CINX hebben we een belangrijke rol gespeeld in de transitie van de afzonderlijke IT-organisaties en IT-infrastructuren naar het nieuwe Dijklander Ziekenhuis.
Lees meerHet gezamenlijk uitbesteden van de standaard IT-diensten voor vijf ziekenhuizen klinkt wellicht als een eenvoudig traject. De werkelijkheid is echter weerbarstiger.
Lees meerSinds 1 januari 2020 is de Wet Zorg en Dwang (WZD) van kracht. Een belangrijk onderdeel binnen de WZD is het ‘opendeurenbeleid’. Een technisch hulpmiddel om het opendeurenbeleid vorm te geven zijn de Leefcirkels
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Samen met het Franciscus Gasthuis & Vlietland hebben we de technische implementatie en gebruikersadoptie van Videoconsult, voor videobellen tussen hulpverleners en patiënten, voltooid.
Lees meerVanuit CINX hebben we een belangrijke rol gespeeld in de transitie van de afzonderlijke IT-organisaties en IT-infrastructuren naar het nieuwe Dijklander Ziekenhuis.
Lees meerMet een DialoogStarter-traject is in twee maanden het bewustzijn gecreëerd dat samenwerking tussen zorg en ICT absoluut noodzakelijk is voor een goede zorg.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Bij onze klant Groenhuysen, een ouderenzorgorganisatie in Roosendaal, streven we ernaar om de zorg voor ouderen te verbeteren en te innoveren.
Lees meerWe hebben Kentalis ondersteund bij het verbeteren van de adoptie en user experience bij diverse applicaties. Ook leverden we advies bij het inrichten en optimaliseren van IT-projecten.
Lees meerHet gezamenlijk uitbesteden van de standaard IT-diensten voor vijf ziekenhuizen klinkt wellicht als een eenvoudig traject. De werkelijkheid is echter weerbarstiger.
Lees meerSamenwerking en informatie-uitwisseling tussen zorginstellingen staat bij iedere bestuurder hoog op de agenda, maar samenwerking op het niveau van IT-infrastructuur is er (nog) niet. Terwijl dit juist een niveau is waar samenwerking relatief eenvoudig te realiseren is. Samenwerken bespaart miljoenen euro’s, terwijl de kwaliteit en mogelijkheden van de diensten omhoog gaan.
Door de toenemende vraag naar zorg zullen de kosten de komende jaren ook sterk stijgen. Deze stijging geldt ook voor de IT-kosten binnen de zorg. Zo gaven de algemene ziekenhuizen in Nederland in 2019 gezamenlijk zo’n 900 miljoen euro uit aan ICT. Dit bedrag zal de komende jaren verder stijgen, als we niet ingrijpen.
Wij onderkennen deze problematiek en hebben daarom een visie uitgewerkt, waarbij de kosten voor standaard IT-kosten met 20% kunnen afnemen met tegelijkertijd een verbetering van de kwaliteit.
Door de digitalisering van zorgprocessen heeft iedere zorginstelling behoefte aan veilige, betrouwbare en betaalbare ICT-diensten. Echter, de complexiteit van IT-stijgt, de eisen die we stellen aan IT nemen toe en het werven en behouden van goede IT-professionals binnen de zorgsector is lastig. Hiermee komt een betaalbare oplossing voor een veilige en betrouwbare IT-omgeving voor de zorg in gevaar.
Zorginstellingen huren daarom veel IT-expertise in of besteden bepaalde specifieke onderdelen uit aan een derde partij. Hoewel dit in sommige gevallen leidt tot een verbetering van de kwaliteit en continuïteit van de IT, gaat dit veelal ook samen met een verdere stijging van de IT- en daarmee de zorgkosten.
Om de stijging van IT-kosten te beperken en de kwaliteit te verbeteren, is samenwerking tussen zorginstellingen de sleutel tot succes.
We hebben de afgelopen tien jaar veel ervaring opgedaan met het ontwerpen en implementeren van Shared Service Centers. Dit hebben we gedaan voor verschillende universiteiten, maar ook voor enkele multinationals. Wij zijn ervan overtuigd dat deze vorm van samenwerking ook succesvol kan zijn voor de zorg.
Voor de Nederlandse algemene ziekenhuizen hebben we een visie uitgewerkt met een bijbehorende business case. Deze business case toont een potentiële besparing van 20% op de standaard IT-diensten en is getoetst en uitvoerig besproken met verschillende bestuurders, CIO’s, CMIO’s en enterprise architecten.
Nieuwsgierig?
Lees het opiniestuk van Jacco Boon in Zorgvisie over samenwerking op het gebied van IT-infrastructuur of bekijk de video.
Je kunt ook altijd contact opnemen met Jacco Boon voor meer informatie over samenwerking in de zorg.
Van cruciaal belang voor een goede zorg: herinrichting van het beheer en de migratie van de telefoniesystemen van een ziekenhuis.
Lees meerVanuit CINX hebben we een belangrijke rol gespeeld in de transitie van de afzonderlijke IT-organisaties en IT-infrastructuren naar het nieuwe Dijklander Ziekenhuis.
Lees meerMet een DialoogStarter-traject is in twee maanden het bewustzijn gecreëerd dat samenwerking tussen zorg en ICT absoluut noodzakelijk is voor een goede zorg.
Lees meer