“Goede IT-dienstverlening kan niet zonder input van de zorg”

In de zorg is samenwerking en afstemming tussen ICT en business absoluut noodzakelijk voor een succesvolle zorgorganisatie. Maar hoe krijg je goed inzicht in de behoeften van de zorgverleners? En hoe kun je de ICT-dienstverlening voortdurend blijven verbeteren?

Met een DialoogStarter-traject heeft CINX bij het Rotterdamse ziekenhuis Franciscus Gasthuis & Vlietland in een traject van twee maanden het bewustzijn gecreëerd dat samenwerking tussen zorg en ICT absoluut noodzakelijk is. Op laagdrempelige wijze hebben we de ICT-organisatie in dialoog gebracht met de business om zo de behoeften te inventariseren.

Cultuur van samenwerking
De verkregen informatie heeft de ICT-afdeling waardevolle input gegeven voor het verbeteren van de ICT-dienstverlening. Dankzij de grote waarde van deze informatie is tevens het besef binnen de organisatie gegroeid dat voor continue verbetering ook continue samenwerking en wederzijds begrip vereist is.

Het onderkennen dat een goede IT-dienstverlening niet kan zonder input van de zorg en vice versa, is waarschijnlijk nog het belangrijkste resultaat van dit traject. CINX heeft de ICT-organisatie ondersteund bij het borgen van dit resultaat in de organisatie, zodat ICT en zorg van elkaar kunnen blijven leren.

Kopje koffie?
Meerdere organisaties werken al met onze DialoogStarter, wilt u weten wie
 en wat het hen heeft opgeleverd? Neem contact met ons op voor meer informatie, kijk op cinx.nl/dialoogstarter of kom langs voor een toelichting en een kopje koffie op ons kantoor.

“Door de verfrissende en energieke aanpak van CINX 
is de samenwerking met onze klanten sterk verbeterd en hebben wij waardevolle inzichten gekregen voor het continu verbeteren van onze dienstverlening.”

Ilse Quevedo Mora

Afdelingsmanager ICMT Service en Telefoniebeheer, Franciscus Gasthuis & Vlietland

Meer informatie

 

Jacco Boon

T: +31 (0)10 3025 000
E: jacco.boon@cinx.nl
I: cinx.nl/dialoogstarter